петък, 8 януари 2016 г.

Джоузеф Принс - "Твоето чудо е в устата ти" - Глава 4

ГЛАВА 4
ПОЛУЧИ СВОЕТО БЛАГОСЛОВЕНИЕ ЧРЕЗ БОЖИЯТА БЛАГОДАТ


Един завет, основан на благодат

Четохме в Изход 17 глава, че децата на Израел роптаеха срещу Моисей и изпитваха Бог в Рафидим. Сега, забележи, че Бог не ги унищожи. Той не каза: „Отдръпни се, Моисей, Аз ще ги изпепеля!”
Въпреки цялото им роптане, Бог отговори по удивителен начин, като им даде вода за пиене, която бликна от ударената канара. С други думи – не само не получиха наказанието, което заслужаваха, но получиха благословение, което не заслужаваха! Защо Бог беше толкова милостив към тях? Причината за Божия милостив отговор се намира в Псалм 105:41,42:

41 Разцепи скалата и бликнаха води, потекоха в безводните места като река. 42 Защото си припомни Своето свято обещание към слугата Си Авраам.

Този пасаж ни казва, Че Бог е разцепил скалата и водите бликнаха. Харесва ми начинът, по който е казано, че водите „бликнаха”! Те несъмнено не се процеждаха едва-едва! Израилтяните не трябваше да се редят на опашка и да чакат дълго време, за да напълнят своите чашки за кафе от едва процеждаща се вода. Те вероятно трябваше да газят във водата! Забележи, че Псалм 105:41 казва, че : „... потекоха в безводните места като река.” Това беше река в пустинята!
Защо Бог направи това за децата на Израел? Направи го, защото „си припомни Своето свято обещание към слугата Си Авраам.” Това „свято обещание” е заветът на Бог с Авраам (Бит. 15:9-18). Това беше безусловен завет, основан на Неговата благодат.

Какво е завет?

Преди да обясня защо този завет беше основан на благодат, бих искал първо да разбереш какво представлява един завет. Някои хора си мислят, че заветът е като договор, но не е. Един договор включва многобройни клаузи и задължения. Договор между двама души може лесно да бъде унищожен, когато не са изпълнени някои условия от него. Но заветът е завинаги! В действителност, единственият начин за излезеш от завета е смърт!
Еврейската дума за „завет” е beriyth, което означава да разрежеш на две. Така че, ако искам да сключа завет с теб, ще трябва да нося животно с мен, обикновено овен или коза, ще го убия като го разрежа на две – от края на носа до края на опашката. Разбира се, ще има кръв навсякъде. Тогава ти и аз ще се раминем като ходим между двете половини от животното.
Всичко това звучи много кръвожадно! Но има важна причина да се използват частите от животно в един завет. Виж, ако разрушиш завета, като не спазиш своята част, изводът е, че Бог ще ти направи това, което е било направено с животното! Е, можеш да разбереш защо един завет е много по-обвързващ от договор! Смъртта е следствие от нарушаването на завета!
Сега, нека видим какво теолозите наричат „завет на Авраам”. Защо Божият завет с Авраам е основан на Неговата благодат? Когато Бог беше на път да сключи завет с Авраам, той заспа. В действителност Бог направи така, че Авраам да заспи и вместо това сключи завет с Исус. Исус се появи като огнен стълб и сключи завет с Бог Отец, който се появи като облачен стълб (Бит. 15:17).
С други думи – Исус зае мястото на Авраам в този завет. Исус представяше човека, когато мина през частите на животното със Своя Баща. Ако Авраам беше минал с Бог между тези части от животно, той щеше да бъде отговорен ако някога нарушеше завета. И ние знаем, че никой човек – освен Исус – не е съвършен. Така че шансовете Авраам да наруши завета бяха много големи. И резултатът от нарушаването на завета беше смърт! Но ако човек може да се провали, Бог никога не може да се провали. Понеже Исус не може да се провали, Той зае мястото на Авраам. Ето защо Човешкият Син сключи завет с Всемогъщия Бог.
И така, ако Бог Син сключи завет с Бог Отец, тогава благословенията са осигурени, защото заветът не зависи от човешките дела! Ето защо това не е завет, основан на дела, а е един безусловен завет, основан на Божията благодат.
Днес ти и аз не умираме въпреки недоволството си от Бог. Вместо смърт преживяваме духовно освежаване и получаваме благословения! Знаеш ли защо? Първата причина е, че Бог помни Своя безусловен завет на благодат с Авраам. Ние сме Авраамови синове чрез вяра и този, който вярва се благославя заедно с Авраам (Гал. 3:7-9).
Втората причина е, че Исус беше ударен на кръста. Новият завет на благодат, сключен на Голгота, също беше между Бог Отец и Бог Син, Който представяше човека. Така че като Авраам ние не изпълняваме никаква част в този завет. Ако има нещо, което да направим, то е просто да вярваме и да получим благословенията от завета! Това е начинът, по който Бог иска да стоят нещата. И благословенията винаги текат към нас, защото заветът беше сключен между две личности, които никога няма да се провалят!

Ако Бог Син е сключил завет с Бог Отец, тогава благословенията са осигурени, защото заветът не зависи от човешки дела!

Нашите грешки не могат да спрат Божията благодат

И двата завета – Авраамовият и Новият – бяха основани на Божията благодат. Това означава, че получаваме всички обещания и благословения на заветите по благодат чрез вяра. Не ги получаваме възоснова на делата си или покорството си.
Това наистина са добри новини, особено защото означават, че нашите грешки не могат да спрат Бог да ни благославя! Например, ако посетиш църковна служба и проповедникът каже нещо неправилно или направи нещо погрешно, Бог все още може да благослови събранието, защото грешката на проповедника не може да угаси Божията благодат.
Хората, които не разбират тази истина са склонни да посещават или да не посещават църква в зависимост от това кой проповядва. Те се опитват да разберат кой ще проповядва следващата неделя и ако не харесват проповедника или не мислят, че е достатъчно „помазан”, ще отсъстват от службата му.
Аз не съм против хора, които искат да стоят под помазано служение. Но ако Бог можа да използва магарето на Валаам, Той може да използва всеки проповедник! Дори ако проповедникът сбърка и проповядва погрешна доктрина, Бог все още може да благослови събранието, защото Божията благодат е по-велика от грешките на проповедника. Но, моля, разберете, че аз не насърчавам проповедниците да проповядват погрешни доктрини.
Моисей беше един такъв „проповедник”. Вместо да използва Аароновия жезъл на благодат и да говори на канарата, както Бог го беше инструктирал, той се развика на хората, наричайки ги бунтовници и удари канарата два пъти със своя жезъл на съд. И въпреки това водата потече изобилно от канарата, за да се напият хората и животните.
В този момент Моисей представи погрешно Бог. Неговото послание към хората не беше от Бог. Хората, които слушаха Моисей сигурно са си помислили, че Бог им е ядосан, когато в действителност, Бог искаше да покаже Себе Си като милостив. И въпреки всичко те бяха благословени.
Седял съм на църковни служби, на които посланието на проповедника е било изцяло анти-благодат. И въпреки това, в края на тези служби, грешници откликваха и искаха да приемат Исус. Така че само защото има велики резултати, това не означава, че посланието е от Бог.
Знаеш ли защо хора все още се спасяват, изцеляват и възстановяват въпреки грешките на проповедниците? Понеже Бог е милостив. Бог обича хората Си и ги благославя възоснова на Своята благодат, не възоснова на делата на проповедниците или на техните послания.

Божията благодат към Моисей – той в края на краищата влезе в обещаната земя

Някои от вас може да ми кажат: „Пастор, Принс, какво да кажем за Моисей? Бог не беше милостив към него, защото не му позволи да влезе в обещаната земя.” Истина е, че Моисей не можа да влезе в обещаната земя, защото представи погрешно Бог. Бог му каза: „... Понеже не Ми вярвахте, за да Ме осветите пред израилтяните, затова вие няма да въведете това общество в земята, която им давам.” (Чис. 20:12). По-късно той отново помоли Бог, ако може да премине в обещаната земя, но Бог отговори: „... да не Ми проговориш повече за това.” (Вт. 3:26). След това Бог му показа обещаната земя от върха Фасга.
Сърцето на Моисей трябва да е било разбито! Той видя обещаната земя и по-късно видя хората си да влизат в нея, но той трябваше да остане. Може да изглежда така, сякаш Бог е прекалено суров към Моисей, но ако помислиш върху това – Моисей в края на краищата влезе в обещаната земя. В Матей 17:1-3 виждаве, че Моисей и Илия се явиха на Исус на една висока планина. Там Исус се преобрази пред тях.
Библията казва, че дрехите на Исус станаха ослепително бели, като никое бяло по земята. Лицето Му блестеше като слънце. В същото време Моисей и Илия се явиха и говореха с Исус. Е, не беше ли по-добре за Моисей да влезе в обещаната земя с Исус и Илия, отколкото с недоволните деца на Израел? Не е ли милостив Бог?

Дори, когато правиш грешки, Бог все още е милостив

Някои от вас, които четат тази книга, са лидери в църквите си. Бих искал да запомните това – дори, когато правите грешки, Бог все още е милостив. Той не само ще посрещне нуждите на вашето стадо, но също така ще посрещне собствените ви нужди и желания! Бог ви обича толкова много, колкото обича агнетата, които ви е инструктирал да храните.
Няма причина да се обезсърчавате. Бог няма да падне от трона Си от изненада, само защото вие сте се препънали и паднали! Той вече знае всичко за вашите слабости и ви обича независимо от тях. Помислете върху това – ако Той беше милостив към многото грешници, които идваха при Неговия Син за изцеление, когато Той беше на земята, колко по-милостив ще бъде към вас, които сте в Христос днес!
Така че всяка сутрин, когато станете, бъдете в съзнание за Божията благодат към вас. Бъдете в съзнание за Неговата любов към вас. Вижте Го като любящ Баща, Който ви се усмихва и иска да ви благослови. И ако имате някаква нужда, не се тревожете и не недоволствайте за това. Исус го направи толкова лесно за вас да получите това, от което се нуждаете. Няма нужда да удряте Канарата отново. Просто говорете на Канарата и водите ще избликнат!

Исус е Първосвещеникът на нашата изповед

По същия начин говори на своя Първосвещеник и водите ще бликнат. В Евреи 3:1 Библията казва, че Той е Първосвещеникът на нашата изповед. Изповедта е това, което излиза от устата ни. Толкова е важно да си уверен, че изповедта ти е вярна и точна и е в линия с Божието слово.
Притчи 18:21 заявява: „Смърт и живот има в силата на езика и онези, които го обичат, ще ядат плодовете му.” Внимавай какво казваш. Ако казваш: „Исус ми докара тази болест.”, тогава Христос не е Първосвещеник на тази изповед, защото Неговият Свят Дух е наречен Духът на истината. Той свидетелства за истината. Но, когато кажеш: „В Неговите рани аз съм изцелен!” Святият Дух донася свидетелство на изцеление в тялото ти, защото е Духът на истината.
Винаги, когато вярваш и изповядваш истината, Святият дух свидетелства за нея. Винаги, когато кажеш: „Боже, не разбирам какво се случва, но знам едно нещо със сигурност – Ти ме обичаш!” – тогава нещо ще се случи. Защо? Защото Святият Дух ще донесе свидетелство за това изявление.
Когато вярваш изповедта си, ще заппочнеш да я преживяваш, разбира се. За съжаление много хора искат да почувстват или да преживеят своето чудо преди да го повярват. В Йоан 20:29 Исус каза: „... блажени онези, които, без да видят, са повярвали.” Много хора искат да видят, преживеят и почувстват преди да го повярват. Но тогава не ти е нужна вяра! Когато имаш вяра и вярваш Словото на живия Бог, не се нуждаеш от никакъв знак или чувство. Просто вярваш, защото Бог го е казал!

Винаги, когато вярваш и изповядваш истината, Святият Дух ще носи свидетелство за нея.


Виж изповедта ти да се сбъдва в живота ти

Щом имаш такова отношение, Святият Дух ще свидетелства за истината, защото Той е Духът на истината. Той не е сляп. Не е глух. Той е в теб. Вижда, че вярваш истината и ще свидетелства за истината. Какъв ще бъде резултатът? Ще видиш изповедта си да се сбъдва в живота ти!
Сега, ти може да вярваш Исая 53:5, където се казва: „В Неговите рани ние се изцелихме!” Но може да дойде дяволът и да ти каже: „Защо сега имаш това  ново страдание?” и „Как стана така, че все още имаш тази болест?” Какъв трябва да бъде твоят отговор? Продължавай да изповядваш Божието слово над живота си. Кажи на дявола: Писано е: „В Неговите рани аз съм изцелен!”
От друга страна, ако вярваш лъжа, Святият Дух не може да направи нищо, защото Той е Духът на истината. Например, ако вярваш и изповядваш: „О, Боже, аз все още съм толкова грешен!”, тогава Святият Дух ще трябва да отстъпи назад и да скръсти ръцете Си. Той не може да направи нищо, защото е Духът на истината и като казваш, че все още си грешник, когато Христос е премахнал греховете ти веднъж и завинаги – говориш лъжа!
Изповедта се прилага и когато ти се спаси. Когато декларира: „Исусе, Ти си мой Господ, мой Спасител и мой Бог сега и завинаги.”, Святият Дух засвидетелства това изявление и изведнъж то се сбъдна – ти си нов християнин! Римляни 10:9 ни казва:

9 Защото ако изповядаш с устата си, че Исус е Господ, и повярваш със сърцето си, че Бог Го е възкресил от мъртвите, ще се спасиш.

Така че трябва да кажеш с устата си и да вярваш със сърцето си. Толкова е лесно да бъдеш спасен, защото Синът свърши цялата тежка работа на кръста. То се излива към нас, защото Той е издигнат днес като наш Първосвещеник, за да е сигурен, че това, за което умря, за да ни го даде – ние ще го получим.
Поради тези вечни истини можеш да очакваш да бъдеш благословен, спасен и изцелен във всяка област на живота си! Като говориш на своята Канара, всички благословения, от които се нуждаеш ще потекат. Толкова е лесно – твоето чудо е в устата ти!



Молитва за спасение

Ако желаеш да приемеш всичко, което Исус е направил за теб и да Го направиш свой Господ и Спасител, моля те моли се с тази молитва:


Господи, Исусе, благодаря Ти за това, че ме обичаш и умря за мен на кръста. Твоята скъпоценна кръв ме умива от всеки грях. Ти си мой Господ и мой Спасител сега и завинаги. Аз вярвам, че Ти възкръсна от смъртта и че Си жив днес. Поради Твооето завършено дело, сега аз съм възлюбено дете на Бог и небето е мой дом. Благодаря ти, че ми даваш вечен живот и изпълваш сърцето ми с Твоя мир и радост. Амин.
Превод: Василка Благоева и Илина Чипилска

Няма коментари:

Публикуване на коментар