понеделник, 21 май 2018 г.

Живей призванието си: "Защо съм на тази земя?" - Ден 9

Радвай се на твоята ФОРМА


Бог никога не хаби опит. Римляни 8:28 ни напомня, "И ние знаем че във всяко нещо Бог работи за доброто на тези които обича, тези които бяха призовани според неговата воля"(NIV).

В църква "Садълбак" ние помагаме на хората да обмислят пет области от живота им в които имат опит, за да повлияят на видът служение за което са най-добре оформени:

1. Образователен опит: Какъв беше любимият ви предмет в училище? 2. Професионален опит: На кои работни места сте се радвали и постигнали най-големи резултати? 3. Духовен опит: Кои са били смислените и решаващи времена с Бог в живота ви? 4. Опит в служение: Служили ли сте на Бог в миналото си? 5. Болезнен опит: Какви са били проблемите, болките и изпитанията от които сте се поучили?

Твоята ФОРМА е била суверенно определена от Бог за неговата цел, за това не бива да се възмущаваш или да я отхвърляш. "Кой си ти, приятелю, за да отговаряш на Бога? Глината не пита човека, който я обработва, 'Защо си ме направил по този начин?' В края на краищата, грънчарят има правото да използва глината както си пожелае" (Римляни 9:20-21а TEV).

Вместо да се опитваш, да промениш себе си за да приличаш на някой друг, би трябвало да се радваме на ФОРМАТА, която Бог ни е придал.

Разбирането за твоята ФОРМА изгражда дойстойнството ти. Днес съществува епидемия на ниското самочувствие, тоест липса на достойнство. Повечето хора не се харесват. Проучване показва, че повече от петдесет процента от хората, работят на погрешната работа. Вярвам че психическото самочувствие за разлика от поп психологическото достойнство се основава на две библейски истини. Не става въпрос да стегнем себе си или да мислим позитивно, или пък "Добре съм; Ти не си толкова готин", не става въпрос за такава философия. Истинското достойнство се изгражда във връзката ви с Исус и знанието за какво ви е създал.



"Защото Ти си образувал вътрешностите ми, създал си ме в утробата на майка ми. Ще Те славя, защото съм страшно и чудно направен, чудни са делата Ти и душата ми много добре знае това. Костите ми не бяха скрити от Теб, когато бях направен в тайно и изкусно изработен в дълбините на земята. Очите Ти видяха необразуваното ми вещество и в книгата Ти бяха записани всичките – дните, които се образуваха, когато ни един от тях не беше." (Псалм 139:13-16)

"Но знаем, че всичко съдейства за добро на тези, които любят Бога, които са призовани според Неговото намерение." (Римляни 8:28)

"Но, о, човече, кой си ти, че да отговаряш против Бога? Направеното нещо ще каже ли на онзи, който го е направил: Защо си ме направил така? Или грънчарят няма ли власт над глината, от една и съща буца да направи един съд за почтена употреба, а друг – за непочтена употреба?" (Римляни 9:20-21)